Sammenligning af BI-software
– hvilken løsning skal du vælge?

BUSINESS INTELLIGENCE /

Står du og overvejer at investere i BI-software men er i tvivl om, hvilken løsning, der er den rigtige for dig? Det kan vi godt forstå. Der er nemlig stor forskel på, hvad de kan bruges til, hvilke virksomheder de egner sig til og hvem, der kan anvende dem.

Hvad kendetegner de forskellige? – få her en sammenligning af BI-software

Den bedste løsning er ikke nødvendigvis den mest kendte eller udbredte. Den bedste BI-løsning for dig er netop den, der opfylder dine behov. Nedenfor har vi samlet en række BI-software og sammenlignet dem på forskellige parametre, som vi mener, bør indgå i dine overvejelser, når du vælger din BI-løsning. Sammenligningen er blandt andet sammensat ud fra reviews af de forskellige BI-software fra FinancesOnline.

PARAMETER PHOCAS POWER BI TARGIT TABLEAU
PRODUKT
  • Software målrettet mod SMV’er
  • Industrispecifikke løsninger til produktion, distribution og salg
  • Kombinerer data fra flere kilder
  • Dashboards, rapportering og alerts
  • Direkte mulighed for at lave dybe analyser
  • Software til mellemstore og større virksomheder
  • Rigtig gode muligheder for at tilpasse visualisering
  • Trendidentifikationer
  • Dashboards, rapporter og ad-hoc analyser
  • Software til større virksomheder
  • Løsninger specielt til produktion og detail
  • Integrere til andre datakilder men stadig en del afhængig af Microsoft
  • Trendidentifikationer
  • Ad-hoc analyse og rapportering
  • Software til større virksomheder
  • Generisk BI-værktøj
  • Integrerer med fleste datatyper
  • Importerer alle former for og str. af data
  • Del og kommentér på dashboards
EASE OF USE
  • Intuitiv løsning med fokus på ikke-tekniske brugere
  • Mulighed for at skræddersy den enkelte brugeradgang
  • Større sværhedsgrad og ikke altid lige intuitiv
  • Svært at skræddersy enkelte brugerprofiler
  • Godt interface og brugervenlighed til dashboards og analyse
  • Kræver større teknisk færdighed
  • Kan være svært at komme i gang uden den helt rette uddannelse
SELF-SERVICE
  • Medarbejdere kan selv lave analyser og designe rapporter
  • Rapporter kan nemt deles og kommenteres på tværs af organisationen
  • Kræver typisk konsulenter eller in-house uddannede IT-folk til at bygge rapporter og analyser
  • Ikke nemt at dele rapporter i standardløsningen
  • Kræver typisk konsulenter eller in-house IT-folk til at bygge rapporter eller analyser
  • Bruges mest til ad-hoc rapportering
  • Kræver typisk Tableau-specialist on site eller eksterne konsulenter
INTEGRATIONER
  • Mange supportede indholdspakker og nem integration til ERP-systemer
  • Mange integrationer til eksterne datakilder og indholdspakker, men ikke supporteret
  • Tilbyder in-memory database og support til andre datakilder
  • Forholdsmæssigt vanskeligt at udtrække data fra standard ERP-systemer

Vil du se de fulde sammenligninger, kan du finde dem her

Power BI     Targit         Tableau

 

Phocas vs Power BI

Phocas vs Power BI

Se hvilken løsning, der er bedst for dig

Mere spændende viden?

Få lærerigt indhold, artikler, cases, e-bøger, tips og tricks og anden indsigt i,
hvordan Business Intelligence og Data Analytics bruges i forretningsverden.