INTEGRATIONER
Når dine systemer skal tale sammen
Integrationer – hvad, hvorfor og hvordan?
Digitalisering bliver i højere grad en integreret del af flere og flere virksomheders hverdag. Derfor er der også større behov for, at data kan udveksles og bevæge sig frit mellem medarbejdere – og ikke mindst systemer.
Hvad
Hvad er integrationer?
Med integrationer får du systemer til at tale sammen
I en virksomhed har du flere IT-systemer, der tjener forskellige afdelinger og dermed også forskellige formål. Det kan fx være dit ERP-system, CRM i marketing og salg og dit økonomisystem, men måske har du også eksterne systemer fra leverandører, som du får data fra?
Udfordringen for mange virksomheder er, at disse systemer ikke taler sammen. Det betyder, at du ikke kan sammenkoble data fra systemerne med hinanden. Det er, hvad integrationer kan plain and simple. Med andre ord er det automatisering af dataudveksling mellem systemer.


Hvorfor
Hvorfor laver man integrationer?
Med integrationsløsninger automatiserer og digitaliserer du indsamling og behandling af data

Hvordan
Hvordan laver man integrationer?
For os, skal integrationer løse dit forretningsproblem
Selvfølgelig spiller IT og systemer en rolle, men det er ikke det tekniske aspekt, der skal være i fokus.
Integrationer skal gøre jeres arbejdsdag nemmere. Det skal være løsninger, der hjælper virksomheden med at udnytte nye muligheder, der ikke kunne lade sig gøre før.
I mere end 15 år, har vi designet og udviklet integrationsløsninger for vores kunder. Det gælder både point-to-point løsninger og mere komplekse ESB-projekter. Her er vi ekstra stærke i specielt to integrationsplatforme –
BizTalk og Neuron ESB.
Integrationer kan bevæge sig indenfor specifikke kerneområder,
hvor integrationsløsningen betjener et formål.
Automatisering
Integrationer kan automatisere flere manuelle processer og dermed effektivisere virksomheden. Altså kort- og omlægge processer, der sætter strøm til de enkelte arbejdsgange ved fx at bygge system-integrationer eller robothåndtering, der hvor det giver mening.
Det handler om at finde en bedre måde at gøre tingene på, så virksomhedens medarbejdere kan bruge tid på vigtigere arbejdsopgaver.
Automatisering forbindes ofte med Business Process Management og Robotic Process Automation.
Kommunikation
Her taler vi om dataudveksling mellem virksomheder vha. standarder eller skræddersyede integrationer.
Det kan sikre, at din kommunikation og interaktion med andre eksterne samarbejdspartnere standardiseres.
Det vil altså mindske fejl og misforståelser ved udveksling af forskellige elektroniske dokumenter – fx når du sender fakturaer eller ordrer til leverandører.
Det kaldes også Electronic Data Interchange (EDI), når virksomheder kommunikerer elektronisk med hinanden via integrationer.
Datakvalitet
Også kaldet Master Data Management (MDM), der kan sikre datakvalitet mellem dine systemer.
Identisk data kan opstå flere steder – altså i flere systemer – gennem tid og kan være med til at skabe et rodet billede eller i værste fald endda være ukorrekte.
Her kan integrationer lave en ”oprydning” af dine data, så de er up to date og sande.
Forestil dig at du har én kunde med to forskellige kundenumre, fordi du har kunden i to forskellige systemer, der ikke er integreret med hinanden – det er jo ikke så godt.
Har du brug for en integrationsløsning?
Sidder du og tænker, om du kunne have brug for en integrationsløsning,
men stadig er en smule usikker?
Har du brug for en integrationsløsning?
Sidder du og tænker, om du kunne have brug for en integrationsløsning, men stadig er en smule usikker?
Det kommer meget an på, hvilke problemer eller udfordringer, I har i virksomheden. Med integrationer er der ikke one size fits all. Dog kan der være nogle generelle tegn, du kan kigge efter. Genkender du et eller flere af de her scenarier?
Scenarie – dine systemer taler ikke sammen
Regnskabstal henter du fra jeres økonomisystem, kundedata må du over i CRM-systemet for at finde, og noget helt tredje ligger i skyen et sted. Ingen af systemerne arbejder sammen, så vigtige data bliver opdelt. Resultatet er, at dit arbejde bliver mere tidskrævende og bare rigtig besværligt.
Regnskabstal henter du fra jeres økonomisystem, kundedata må du over i CRM-systemet for at finde, og noget helt tredje ligger i skyen et sted. Ingen af systemerne arbejder sammen, så vigtige data bliver opdelt. Resultatet er, at dit arbejde bliver mere tidskrævende og bare rigtig besværligt.
Scenarie – Forældet IT-infrastruktur, der bremser potentialet for vækst
Gamle applikationer, der snart er forældede, har hobet sig op. De er svære at udskifte, så du er ekstrem afhængig af dem. Dog er det samtidig skyld i, at din IT-infrastruktur ikke kan følge med jeres vækst.
Gamle applikationer, der snart er forældede, har hobet sig op. De er svære at udskifte, så du er ekstrem afhængig af dem. Dog er det samtidig skyld i, at din IT-infrastruktur ikke kan følge med jeres vækst.
Selv hvis disse scenarier ikke passer nøjagtigt på din situation, kan du sagtens stadig have brug for en integrationsløsning. Og det er det, vi er her for – for at hjælpe dig. Du kan se mere omkring datadrevne beslutninger – 5 udfordringer integrationer kan løse
Vi kan hjælpe dig med at identificere problemer og udfordringer i din virksomhed og dermed udvikle den bedste løsning til dig.