Case: Kellpo Business Intelligence

Kellpo fremhæver kritiske indsigter med Phocas Analytics

Effektivisering af rapporterings- og analyseprocesser

Kunden

Den danske produktionsvirksomhed Kellpo specialiserer sig i produktion og udvikling af plastemballage til fødevareindustrien, spåntagning samt fremstilling af emballageværktøj.

Deres udfordring

Kellpo stod over for udfordringer med at håndtere og analysere de store mængder data, de havde i deres ERP-system, Navision. De brugte meget tid på manuelt at eksportere data fra Navision til Excel, og der kunne nemt ske betydelige fejl.

Kellpo vidste at deres data var værdifuldt, og de havde et klart ønske om at udnytte det bedre. De manglede overblik over deres data, hvilket bl.a. gjorde det svært at beregne essentielle nøgletal.

Derfor havde Kellpos CFO et ønske om at implementere et BI-system til at automatisere processerne, få mere udbytte af dataen, og generelt få en bedre forretningsforståelse. Det var især vigtigt for Kellpos CFO at implementeringen skete nemt og hurtigt.

  • Udfordringer ved håndtering og analysering af de store mængder data fra ERP-systemet Navision.

  • Manuelle processer medførte fejl og var tidskrævende.

  • Behov for at udnytte dataen og omsætte det til brugbare informationer – og at være i stand til at dele det på tværs af organisationen.

  • Ønsket om et komplet digitaliseret system, samt implementering af et BI-system til at automatisere processer.

Sådan løste vi det

På baggrund af Kellpos udfordringer og ønsker, implementerede vi et Business Intelligence værktøj fra PhocasPhocas Analytics.

Phocas Analytics er et simpelt og intuitivt værktøj, som i løbet af ingen tid blev implementeret i forlængelse af Kellpos eksisterende ERP-system, Navision.

Grundet Phocas’ brugervenlighed var Kellpos CFO kort efter implementeringen selvkørende, og opnåede hurtigt mærkbare resultater.

“Det overblik det giver, at have dataen up front, er værdifuldt for os. Vi har fået et mere håndgribeligt overblik over dataen, og vi kan nu besvare forretningsspørgsmål samt løse problemer hurtigere og mere effektivt.”

– Martin Skov, CFO hos Kellpo

Det fik de ud af det

Efter implementeringen af Phocas Analytics, har Kellpos ansatte nu endnu bedre forudsætninger for at besvare forretningsspørgsmål og træffe vigtige beslutninger.

Med Phocas Analytics slipper Kellpo for manuel databehandling i Excel, og har fået digitaliseret og gjort deres rapporterings- og analyseprocesser mere effektive.

Kellpos CFO benytter selv Phocas’ dashboards dagligt, og kan nemt oprette specifikke dashboards til f.eks. Kellpos CEO og sælgere, således at hele organisationen på tværs af afdelinger, nemmere kan få udnytte af dataen.

Kellpo ønskede at implementere et BI-system som kunne digitalisere og automatisere rapporteringer, og samtidig få et mere håndgribeligt overblik over dataen. Kellpo havde ligeledes et behov for nemt at kunne dele af data på tværs af organisationen, og det kan de nu ved hjælp af Phocas Analytics.

  • Kellpos ledelse og ansatte har visualiseret data og tilpassede dashboards lige ved hånden, og har dermed de bedste forudsætninger for at træffe velbegrundede forretningsbeslutninger.

  • Løsningen mindsker behovet for manuelt arbejde – hvilket reducerer risikoen for fejl. Det frigiver tid og ressourcer, som Kellpo nu kan bruge på andre forretningsfremmende aktiviteter.

  • Effektiv analysering og deling af data på tværs af organisationen, som optimerer Kellpos arbejdsgange og ikke mindst resultater.

  • Digitalisering og automatisering af rapporteringer, som sikrer at rapporterne altid er up to date, samt sparer tid og ressourcer.

  • Optimering af arbejdsprocesser ved at fjerne behovet for gentagne eksporteringer af data mellem ERP-systemet og Excel, hver gang dataen forældes eller ændres.