Integration

Integration 2017-08-08T12:17:37+00:00

Integration

integrationVi har gennem mere end 15 år arbejdet med design og udvikling af integrationsløsninger. Det gælder både simple point-to-point løsninger og implementering af mere komplekse Enterprise Service Bus projekter baseret på eksempelvist Microsoft BizTalk eller Neuron ESB.

Backend integration er et område der spænder vidt. Dels er det en disciplin, hvor det er vigtigt med den korrekte opbygning af løsningen og hvor man skal have styr på den underliggende platform, retningslinier for services, datamodeller samt versionering heraf og eventuelt sikre overholdelse af eventuelle compliance-regler. Og dels er det nødvendigt at have styr på en lang række underliggende tekniske områder, såsom tekniske standarder, sikkerhed, performance, logning, ensartet deployment, driftsovervågning og lignende.

Man vil ofte med fordel kunne anvende en integrationsplatform til selve løsningen og her har vi primært erfaring med to integrationsplatforme: BizTalk og Neuron ESB. En mere teknisk sammenligning kan læses i vores blog-indlæg Neuron ESB and BizTalk

 

BizTalk

BizTalk har vi arbejdet med siden 2002 og vi har stor erfaring med produktet gennem en lang række projekter. Det dækker integration til økonomisystemer som eks. SAP, Microsoft Dynamics eller Axapta, cloud-løsninger såsom Salesforce eller Coupa eller kommunikation via EDI, SFTP, SQL, web services m.fl.

Vi har endvidere udviklet vores eget deployment-framework baseret på PowerShell. Dette gør det muligt at lave en simpel miljøkonfiguration uden at røre ved BizTalks egne filer og herefter lave parameterstyrede installationspakker, der kan anvendes lokalt hos udvikleren og en en lang række test- og produktionsmiljøer.

 

Neuron ESB

Neuron ESB fra bunden bygget til at være en ESB platform. Den er udviklet af Neudesic, der har et tæt samarbejde med Microsoft og desuden er Microsoft Gold Certified Partner. Det anvendes af en række store kunder, herunder Associated Press, Thomson Reuters, Bloomberg, Goodyear og i Danmark tæller kunderne bl.a. Pensam, BRFKredit, Damco, Nationalbanken og Forca.

Neuron har den fordel, at det er et letvægtsprodukt, der samtidig byder på et væld af muligheder, herunder:

  • Høj performance og kort udviklingstid
  • Mulighed for processer til typiske integrationsscenarier, eks. aggregering eller berigelse af data, “Scatter-Gather”, parallel processering m.fl.
  • Rigt adapterframework til Dynamics, Salesforce, CRM, Exchange, Websphere, SQL, Sharepoint, Exchange, SFTP, Azure, web services, REST m.fl.
  • Følger ESB-principper ved eks. at operere med Topics og parties

Se mere på http://www.neuronesb.com